Ilmatilankäyttösuunnitelma (AUP)

AUP sisältää tiedot avatuista CDR2-luokan ATS-reiteistä, suljetuista PERM- ja CDR1-luokan ATS-reiteistä sekä hyväksytyistä TSA-, TRA- ja CBA-alueista.

AUP on voimassa 24h, astuen voimaan toimintapäivänä klo 0600 UTC.

Päivitetty ilmatilankäyttösuunnitelma (UUP)

AMC voi päivittää aiemmin julkaistua ilmatilankäyttösuunnitelmaa julkaisemalla UUP:n saatuaan ilmatilankäyttäjältä tiedon ilmatilavarauspyynnön peruuntumisesta.

UUP sisältää tiedot avatuista CDR2-luokan ATS-reiteistä, suljetuista PERM- ja CDR1-luokan ATS-reiteistä sekä hyväksytyistä TSA-, TRA- ja CBA-alueista.

UUP julkaistaan ja on voimassa seuraavasti:

 

AUP/UUP -sähkeen kentät:

Available Category 2 CDRs kentissä esitetään niiden CDR2-luokan ehdollisten ATS-reittien aika- ja korkeustiedot jotka AMC on avannut esitaktisella tasolla käytettäväksi lennonsuunnitteluun.

Closed ATS Routes and Category 1 CDRs kentissä esitetään niiden pysyvien ATS-reittien sekä CDR1 -luokan ehdollisten reittien aika- ja korkeustiedot jotka AMC on sulkenut eivätkä ne ole käytettävissä esitaktisella tasolla lennon suunnitteluun. Huom. erillistä NOTAM-sähkettä ei julkaista.

AMA Manageable Areas (FUA level 2) kentissä esitetään AMC:n esitaktisella tasolla hyväksymien TSA-, TRA- ja CBA-alueiden sekä tiettyjen rajoitusalueiden korkeus- ja aikatiedot. Huom. siirtokorkeuden (Suomessa 5000ft AMSL) alapuolella korkeudet joudutaan esittämään MNM FL kentässä numeraalisesti oikein (esim. AUP-sähkeessä FL030 = 3000ft AMSL).

NAM Manageable Areas (FUA level1) ja Reduced Coordination Airspace (RCA) kentissä ei Suomen osalta esitetä mitään tietoja.

AMA Manageable Areas (FUA level 2) kentissä esitetään AMC:n esitaktisella tasolla hyväksymien TSA-, TRA- ja CBA-alueiden sekä tiettyjen rajoitusalueiden korkeus- ja aikatiedot. Huom. siirtokorkeuden (Suomessa 5000ft AMSL) alapuolella korkeudet joudutaan esittämään MNM FL kentässä numeraalisesti oikein (esim. AUP-sähkeessä FL030 = 3000ft AMSL).

Huom.2 TSA-, TRA- ja CBA-alueen nimen perässä mahdollisesti oleva kirjan (Z, R, S, T jne.) viittaa kyseiseen varausalueeseen liitettyyn IFR-lennon lennonsuunnittelussa huomioonotettavaan FUA-rajoitukseen tai Flight Plan Buffer Zone:n (FBZ). Tätä kirjaintunnusta tai siihen liitettyä rajoitusta ei tarvitse huomioida VFR-lentotoiminnassa.

 

Voimassaolevat aluevaraukset kartalla